مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان گفت: از سال گذشته تا کنون در استان گیلان پروژه نجما، نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات ایران در استان آغاز شده و ۱۵ شهرستان در فاز اول اجرای فیبر نوری هستند.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 22 November 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گیلان در گفتگویی با خبرنگارتابناک بیان کرد: از سال گذشته تا کنون در استان گیلان پروژه نجما، نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات ایران در استان آغاز شده و در ادامه آن برنامه ریزی‌های لازم در استان انجام شد و هم اکنون از ۱۷ شهرستان استان گیلان، ۱۵ شهرستان در فاز اول اجرای فیبر نوری هستند.

یدالله حسنی مریان گفت: در شهرستان رودسر در سنوات گذشته در شهر رودسر، کلاچای، چابکسر پروژه فیبر نوری اجرایی شده و اعتباری که صرف انجام پروژه در شهر رحیم آباد شد، مبلغی بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای ۱۲/۵کیلومتر بوده، و این پروژه ۱۸۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار میدهد که مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: پروژه دومی نیز در شهر واجارگاه در حال اجرا داریم که از هفته پیش پروژه‌ی نجما در این شهرستان آغاز شده و ۱۱کیلومتر برنامه‌ اجرای فیبر نوری در داخل شهر واجارگاه داریم که با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون در حال اجراست و این پروژه ۳ هزار خانوار را تحت پوشش خواهد گرفت.

حسنی مریان با بیان اینکه برای پروژه نجما برای کل استان گیلان در فاز اول نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، تصریح کرد: این پروژه مرحله به مرحله بر اساس اولویت شهرستان‌ها در حال اجرا است.

وی با اینکه این پروژه در شهرهای رشت، لنگرود، لاهیجان، رودسر آغاز شده است و در شهرهای فومن، تالش، آستارا و انزلی انجام خواهد شد و براساس دستوراتی که مقام عالی وزارت داشتند، هدف از اجرای این طرح‌ها پوشش ۲۰ میلیون خانواری فیبر نوری منازل بوده و ما نیز در همان راستا در حال اجرا هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه گیلان بیان کرد: اینترنت‌های فیبر نوری نسبت به اینترنت‌های قدیمی بسیار متفاوت هستند، در گذشته از اینترنت Adsl-Vdsl استفاده میکردند که Adslسرعت‌های ماکسیمم ۱۶ مگابیت برثانیه را پوشش میداد و vdsl حدود ۴۰ مگابیت برثانیه، که درحال حاضر تستی که از پوشش اجرای فیبر نوری در منازل داریم به ۳۰۰ مگابیت برثانیه هم میرسد که هم پوشش بیشتر و هم قطعی کمتری دارد و با توجه به اینکه نگهداری شبکه مسی در استان‌های شمالی به علت شرایط آب و هوایی بسیار مشکل است، به ناچار باید از شبکه مسی به شبکه‌های فیبر نوری برگردان بشویم که هم ارتباط پایداری دارند و هم سرعت اینترنت بالایی را دارا هستند.

وی در پایان گفت: سال ۱۴۰۳ پایان پروژه نجمای استان گیلان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار